Min første blogg på norsk

Hva er målet mitt?
Her skal jeg øve å skrive på norsk. Og for øvrig vil jeg vise dere pene severdigheter av Polen.

Øvelse gjør mester...

środa, 20 sierpnia 2014

Georgia - tur :)


Jeg følte veldig mye nødvendighet til å skrive noe på norsk. Så jeg skrive. :)
Men jag hadde lange pause med norsk språk derfor er det vanskelig å skrive flyttende og uten feil.   :(
 
Nylig hadde jeg mye forskjellige opplevelser. Hvis du vet, er jeg en tur-gaid og liker jeg å reise mye. Min siste turen var til Georgia. Jeg var en tur-gaid der. 
Den georgiske navn er Sakartvelo, men den europeiske navn av dette landet er Georgia. 

Georgia er et veldig pent landet!!! Fjellene er extremt vakker og høye. Det høyeste berg Elbrus er 5642 m over havet. Det høyeste berg i Georgia er Schara (5193 m oh). Nature i Georgia er vill og noen ganger skremmende. Det er en best sted til å gjøre survival-trips, som i Norge.
I Georgia er det fjell, hav og orken.  

Georgia er den første kristne stat, fra 303 år til nåtid. I Georgia er mange vakre severdigheter som kirker fra det IV århundre. For eksempel vi så en kirke som er skåret inn i fjellet. Det var  David Gareja Monastery.  
Nedenfor er noen av bilder.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz