Min første blogg på norsk

Hva er målet mitt?
Her skal jeg øve å skrive på norsk. Og for øvrig vil jeg vise dere pene severdigheter av Polen.

Øvelse gjør mester...

poniedziałek, 28 kwietnia 2014

boligen min..

[den korrigerte teksten]


I dag skal jeg fortelle om boligen.

Først og fremst hva slags boliger er det?
Da jeg var i Norge så jeg mange forskjellige typer av boliger. Det var en leilighet i en blokk, et rekkehus, en tomannsbolig eller en enebolig. Det kan være mange navn på boligen. 

Jeg bodde i en enebolig, da jeg arbeidet som en au-pair i Norge. Det var en stor enebolig med ei stue, fem soverom, to kjøkkener og tre bad. Det var virkelig en stor enebolig. Huset var laget av tre.
Det var også en balkong, en terrasse og en stor hage rund huset. Jeg hadde en kort vei til en skog og det var veldig bra. Jeg gikk på tur i skogen hver dag. Huset var også nær en kyst. Jeg likte å gå langs kysten og se på store båter på vei inntil byen.

Da jeg var barn bodde jeg også på en landsby. Det var fint da jeg bodde der.
Hva husker jeg fra denne tiden? Jeg husker at vi hadde en enorme frukthage med mange epletrær og andre frukttrær. Jeg likte å leke med katten min i hagen. Om vinteren lekte jeg med broren min ute. Vi gjorde snømann eller dro vi på en slede.
Jeg har mange gode minner fra denne tiden. Det var veldig godt å bo på landsby.

Hvordan er boligen min nå?
I Wroclaw bor jeg i en leilighet i en blokk på elevte etasje. Selv om det er veldig høy, liker jeg boligen min. Det er en pene visning på alle byen. Jeg kan se et fjell når det er perfekt vær.
I boligen min er det en kjøkken, en bad og to rom. Det er også en stor terrasse hvor kan jeg beundrer visningene.

Husk! Alle rettelse er ønskete! Alle rettelse er gode!  :)


2 komentarze:

  1. Når jeg var i Norge -- **Da** jeg var i Norge...
    Mange navn *på* boliger
    når jeg arbeidet -- da
    fem soverom (alltid ubestemt etter et tall); to kjøkkener
    laget (?) av tre.
    rundt eller omkring
    terrasse
    kommende -- på vei inntil byen

    OdpowiedzUsuń
  2. Takk for alle rettelse :)
    Det var mye feil:( Men jeg skal husker det og gjøre det ikke igjen.

    OdpowiedzUsuń