Min første blogg på norsk

Hva er målet mitt?
Her skal jeg øve å skrive på norsk. Og for øvrig vil jeg vise dere pene severdigheter av Polen.

Øvelse gjør mester...

niedziela, 4 maja 2014

På fjelltur i Tatry...


Det er torsdag morgen, sola skinner og det er en pen dag.
- Kanskje skal vi gå på fjelltur i mogern? - spør jeg - Vær er så pen og hyggelig!
- Ja, det er en god idee - svarer kjæresten min. - Det skal vi gjøre! Vi må bare pakke ryggsekkene våre og kjøpe bussbillettene til Zakopane.

...Og hva vi sa, det har vi gjort. 

Så... Vi paker alle nødvendige ting og vi reiser til Zakopane.
Vi bestemer seg å sove i telt. Det er ikke så kaldt i Zakopane. Der skal være omtrent +4 om natten.
Neste dag været vær veldig hyggelig. Himmelen er litt overskyet og vinden blåser litt men sola skinner også og det er ikke så kaldt.
Vi spiser frokost, vi pakker alle nødvendige ting og vi går på fjelltur. Jeg er så glad! Jeg elsker fjellvandring og kontakt med naturen. Fugler synger så hyggelig og trær er så grønne. Blomster er overalt og det er så fargerik. Det er så spennende å vandre i skogen og i fjellet. Våren er en peneste årstid.

Etter fire timer er vi allerede på toppen. De utsiktene er utrolig pen. Jeg elsker det. Det er snø på nesten alle fjelltoppene. Vinter var lang i Polen og snø har ikke smeltet ennå. Det er litt farlig o vandre i fjellet uten vinterutstyr. Derfor har vi vinter klær og nødvendige utstyr som stegjern.
Det er en veldig pen dag, men været blir verre i kveld.

På lørdag er været dessverre  forferdelig. Det er så kaldt og det regner hele tiden. Det er ikke godt og ikke sikker å vandre på fjellet når været er så dårlig. Vi bestemmer seg å reise tilbake til Wroclaw. Neste dag hørte vi at det snødde på lørdag og søndag. Det var veldig kaldt og uhyggelig.


Du kan beundre utrolig pene utsikter fra Tatry.






Det er en beskrivelse om min siste helg.
Jeg prøver å bruke gode adjektivsform men jeg forstå ikke det.
Jeg vet ikke hvordan skal jeg skape en god form av adjektiv med substantiv,

hvordan kan man bøye adjektiv...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz