Min første blogg på norsk

Hva er målet mitt?
Her skal jeg øve å skrive på norsk. Og for øvrig vil jeg vise dere pene severdigheter av Polen.

Øvelse gjør mester...

poniedziałek, 31 marca 2014

om meg...


Jeg er en aktiv kvinne i 30-årene som bor i Wrocław i Sør-Polen.

Jeg er utdannet som sivilingeniør men jeg vil arbeide i turistbransje.
Jeg er en lisensiert reiseleder (tur-guide). Jeg kan snakke litt norsk og engelsk. Morsmålet mitt er polsk.
Nå arbeider jeg på reisebyrå i Wrocław. 

Jeg har erfaring med å organisere reiseturer rundt Polen for mine venner. Det var turer til kjente byer som Kraków eller Poznań. Det var også turer på fjellet som Tatry eller Karkonosze. I tillegg reiste jeg mye alene. Jeg reiste til Norge, Skottland, Island og Italia. Jeg elsker det!!

Hva gjelder personlige egenskaper er jeg en utadvent og blid kvinne.Jeg liker å treffe og snakke med nye mennesker. Jeg elsker å reise, å vandre eller å klatre i fjellet. Dessuten kjenner jeg godt mange, polske, pene severdigheter og jeg har mange forslagger til å organisere turer i Polen.

Jeg ønsker å organisere reiseturer i Polen for alle utlendinger, (spesielt for nordmenn, fordi kan jeg øve norsk med dem). Jeg vil å vise dem skjønnheten av polsk landet. Jeg vil fortelle om interessant historie og kultur av landet mitt. Ikke minst viktig er det, at man kan slappe av i spa-senteret eller gjøre andre spennende aktiviteter i Polen.

Jeg skal beherske norsk godt snart. Jeg vil starte å samarbeide med norske reisebyrå som turgaid i Polen.
Hvis du vil besøke Wrocław, skriv  meg e-mail!  ;-P Jeg kan være tur-guide
for deg ;-)




Hvorfor skriver jeg her...?